יום שבת, 23 ביולי 2011

טיסת ערב מג'אסר לחוף דור 23.7.11


32_7_11_flight-003
אני פוגש את עמית ותמיר לטיסת ערב מג'אסר. תמיר לא יטוס כי הוא חסר ציוד. הרוח מערבית כ10-15 קמ"ש עם משבים.
אני ממריא ראשון ב19:20 אחרי כמה הנפות לא מוצלחות במיוחד. נראה שהכפר מייצר לנו רוטורים ומערבולות ברוח המערבית כי אחרי הניתוק, ממטר שניים באוויר אני פתאום מנמיך, למרות שהמנוע בכח מלא. פימפום ברקס והמצנח מנתר חזרה לאוויר ומטפס.
עמית ממריא ואנחנו יוצאים צפונה. אני רוצה להגיע לחוף דור - שחר שלו ושיר נמצאים שם ואני רוצה לטוס מעליהם.

צילום: תמיר מידן

האוויר פעיל במידה סבירה אבל עמית מוטרד ופונה לאחור קצת לפני זכרון. אני מנסה להבין ממנו בקשר למה הוא נעלם לי אבל לא מצליח להבין מילה ממה שהוא אומר. אני ממשיך צפונה ועמית כנראה בכל זאת אחרי למרות שאני לא רואה אותו. מול זכרון עולה מולנו אורי בקשר ואנחנו מחליפים קצת עקיצות בסגנון "למה מנוע ? יש רכס" ו "יאללה בא איתנו לחוף דור".
תמיר מדי פעם שולח התראות בקשר מפני אולטראלייטים שטסים באזור ובאמת ליד מחלף זכרון נטפל אלי אחד ומתקרב אלי במידה לא נוחה במיוחד. אני מסמן לו בתנועות ידיים גדולות שיתרחק והוא אכן מבין את הרמז, שובר הצידה ונעלם.
מגיע לדור - המון אנשים על החוף, האור די קלוש ואי אפשר לזהות אף אחד מהגובה. על הקרקע, שחר סיפרה שהיא והילדים נופפו אבל לא יכולתי לראות.
אני פונה חזרה דרומה, טיפה מודאג מהאור הדועך לו. לרוח יש רכיב צפוני קל ואני טס כ 5 קמ"ש יותר.
לפני ג'אסר אני רואה זיקוקים נורים לאוויר ומתפוצצים כשני קילומטר ממני ומתחתי - מראה מרהיב.
מתארגן לנחיתה, מתחיל פיינל מעל הבננות, גולש ואז כ2-3 מטר מהקרקע פוגש מה שמרגיש כמו רוטור, שקיעה פתאומית ומהירה מאד. פלייר אגרסיבי מרכך את ההנמכה ואני נוחת נחיתה פחות רכה מהרגיל אבל עדיין סבירה ב8:00.

תמיר מנפק אלתוש ועמית מספק לנו בירות קרות ובייגלך, סיום מעולה לערב.


Maagan Michael מעגן מיכאל


טראק
לוגבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...